خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / سخنرانی نعمت ییلدریم درباره خرد و پند در شاهنامه
کلیک کنید

سخنرانی نعمت ییلدریم درباره خرد و پند در شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: نعمت ییلدریم درباره خرد و پند در شاهنامه سخنرانی می کند. سخنرانی های ماهانه شاهنامه پژوهان با سخنرانی نعمت ییلدریم درباره خرد و پند در شاهنامه ادامه می یابد. سخنرانی های ماهانه شاهنامه پژوهان سلسله نشست هایی است که از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری سیمرغ نهاد برگزار می شود. در این سلسله سخنرانی ها هر ماه یک شاهنامه پژوه درباره شاهنامه سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی ها به شکل آنلاین و در بستر گوگل میت برگزار می شود. پروفسور نعمت ییلدریم در سال ۱۹۶۳ در ارزروم به دنیا آمد. پس از اتمام…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 امتیازات)
0

سخنرانی نعمت ییلدریم درباره خرد و پند در شاهنامه
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: نعمت ییلدریم درباره خرد و پند در شاهنامه سخنرانی می کند.

سخنرانی های ماهانه شاهنامه پژوهان با سخنرانی نعمت ییلدریم درباره خرد و پند در شاهنامه ادامه می یابد.

سخنرانی های ماهانه شاهنامه پژوهان سلسله نشست هایی است که از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری سیمرغ نهاد برگزار می شود.

در این سلسله سخنرانی ها هر ماه یک شاهنامه پژوه درباره شاهنامه سخنرانی خواهد کرد. این سخنرانی ها به شکل آنلاین و در بستر گوگل میت برگزار می شود.

پروفسور نعمت ییلدریم در سال ۱۹۶۳ در ارزروم به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات دوره دبیرستان در ارزروم، وارد دانشکده ادبیات دانشگاه آتاتورک شد و به دریافت درجه لیسانس (۱۹۸۸) و فوق‌لیسانس زبان و ادبیات فارسی (۱۹۹۲) نائل آمد.

در سال۲۰۰۶ پروفسور زبان و ادبیات فارسی شد و اکنون در دانشگاه آتانورک عضو هیات علمی و در عین حال مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی می باشد. هم اکنون نیز سردبیری و مدیرمسئولی نشریه نسیم شرق را برعهده دارد.

پروفسور نعمت ییلدریم داستان رستم پهلوان افسانه‌ای ایران از شاهنامه فردوسی را در قالب داستانی تاریخی به زبان ترکی استانبولی منتشر کرده است.

پروفسور ییلدریم استاد دانشگاه آتاتورک ترکیه است و ترجمهٔ شاهنامهٔ فردوسی و دیوان پروین اعتصامی به ترکی استانبولی از دیگر آثار او است.

نعمت ییلدریم بیش از ۴۵ مقاله در زمینه ادبیات فارسی نیز منتشر کرده است.

نعمت ییلدریم برنده نشان فردوسی از دانشگاه فردوسی، برنده نشان شهریار از دانشگاه تبریز، کسب نشان فرهنگستان و برگزیده جایزه بیست و چهارمین دوره کتاب سال برای ترجمه شاهنامه فردوسی به زبان ترکی استانبولی است.

خرد و پند در شاهنامه با سخنرانی سارا اخروی چهارشنبه، یکم شهریور ماه⁣⁣⁣، ساعت ۷ پسین (عصر) در بستر گوگل میت برگزار می شود.

شرکت در این نشست برای همه دوستداران آزاد و رایگان است. ⁣⁣⁣برای شرکت در نشست در روز و ساعت برگزاری بر روی پیوند زیر زده و وارد شوید.

https://meet.google.com/nga-imfc-tyt

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس