خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / دیوارنگاره‌های شاهنامه در تهران اجرا می شود
کلیک کنید

دیوارنگاره‌های شاهنامه در تهران اجرا می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان_گروه خبر: دیوارنگاره‌های شاهنامه در تهران اجرا می شود. معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اجرای دو دیوارنگاره داستان های شاهنامه همزمان با "روز بزرگداشت حکیم ابولقاسم فردوسی" خبر داد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا، مجید قادری همزمان با ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از اجرای دیوار نگاره‌های داستانهای شاهنامه خبر داد و گفت: شاهنامه اثری جاودانه در ادبیات و فرهنگ کشورمان است که در همه عرصه‌های هنری به ویژه هنر شهری می‌توان از آن بهره برد. قادری با بیان اینکه سازمان زیباسازی به دنبال رنگ بخشیدن به فضای…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.7 ( 1 امتیازات)
0

دیوارنگاره‌های شاهنامه در تهران اجرا می شود
باشگاه شاهنامه پژوهان_گروه خبر:
دیوارنگاره‌های شاهنامه در تهران اجرا می شود. معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران از اجرای دو دیوارنگاره داستان های شاهنامه همزمان با “روز بزرگداشت حکیم ابولقاسم فردوسی” خبر داد.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا، مجید قادری همزمان با ۲۵ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از اجرای دیوار نگاره‌های داستانهای شاهنامه خبر داد و گفت: شاهنامه اثری جاودانه در ادبیات و فرهنگ کشورمان است که در همه عرصه‌های هنری به ویژه هنر شهری می‌توان از آن بهره برد.

قادری با بیان اینکه سازمان زیباسازی به دنبال رنگ بخشیدن به فضای شهری است و جداره‌ها و دیوارهای شهر بهترین بستر برای رنگی تر شدن پایتخت است، ادامه داد: استفاده از داستانهای اساطیری و تاریخی در هنر دیوارنگاری نه تنها حس تعلق محیطی را در شهروندان ایجاد می‌کند؛ بلکه افزایش غرور ملی را به همراه دارد و اقتباس از شاهنامه در دیوارنگاره‌های پایتخت بر همین اساس صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرتهران در تشریح دیوارنگاره‌های داستان‌های شاهنامه، گفت: دو دیوارنگاره در بلوار کاوه اجرا شده است که داستان تولد زال و ترک شدنش از سوی سام را در دوبخش به تصویر می کشد. به گفته قادری، دیوارنگاره‌ها با اقتباس از برگه نگارگری های شاهنامه طهماسبی توسط سازمان زیباسازی شهرتهران اجرا شده است.

بر اساس گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهرتهران، شاهنامه شاه ‌طهماسب شامل ۲۵۸ برگه نگارگری از افسانه‌ها، اساطیر و داستان‌های شاهنامه است که با سامانه و منظومه حماسی و پهلوانی بدست برجسته‌ترین نقاشان و نگارگران و خوش‌نویسان روزگار صفوی در تبریز و به خط نستعلیق فراهم شده‌است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس