خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / جنگنامه رستم و زَنون منتشر شد
کلیک کنید

جنگنامه رستم و زَنون منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : جنگنامه رستم و زَنون منتشر شد. جنگنامۀ رستم و زَنون به کوشش آرش اکبری مفاخر منتشر شد.  رستم و زَنون سومین داستان از منظومۀ گورانی هفت لشکر یا به تعبیری شاهنامۀ کردی است. مصحّح و مؤلف کتاب حاضر، پس از توصیف هفت لشکرِ گورانی، پیوند آن با طومارهای نقالی، معرفی روایت‌ها و نسخ خطی جنگنامۀ رستم و زَنون و بالاخره ذکر خلاصۀ داستان و بررسی ساختار آن در مقدمه، متن گورانی داستان را بر اساس یکی از نسخ خطی تصحیح، آوانویسی و ترجمه کرده و تعلیقات مفصّلی بر آن افزوده است. آرش اکبری…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.66 ( 1 امتیازات)
0

جنگنامه رستم و زَنون منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : جنگنامه رستم و زَنون منتشر شد. جنگنامۀ رستم و زَنون به کوشش آرش اکبری مفاخر منتشر شد.  رستم و زَنون سومین داستان از منظومۀ گورانی هفت لشکر یا به تعبیری شاهنامۀ کردی است. مصحّح و مؤلف کتاب حاضر، پس از توصیف هفت لشکرِ گورانی، پیوند آن با طومارهای نقالی، معرفی روایت‌ها و نسخ خطی جنگنامۀ رستم و زَنون و بالاخره ذکر خلاصۀ داستان و بررسی ساختار آن در مقدمه، متن گورانی داستان را بر اساس یکی از نسخ خطی تصحیح، آوانویسی و ترجمه کرده و تعلیقات مفصّلی بر آن افزوده است.

آرش اکبری مفاخر، دکترای زبان و ادبیات فارسی هموند هیئت علمی بنیاد فردوسی توس و معاون کانون فردوسی (مرکز پژوهش حماسه‌های ایرانی) مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، با مدیریت استاد جلال خالقی مطلق است. پیش از این از آرش اکبری مفاخر ده ها مقاله و کتاب هایی مانند : روان انسانی در حماسه‌های ایران، درآمدی بر اهریمن‌شناسی ایرانی، رزمنامۀ کنیزک (حماسه‌ای به زبان گورانی و روایتی از یادگار زریران)، در کوی آرشان (۲۰ گفتار درباره‌ی حماسه‌سرایی در ایران باختری) و دانش و آزادگی، ارجنامۀ استاد دکتر محمدرضا راشد محصل، با همکاری دکتر محمدجعفر یاحقی و دکتر سلما منتشر شده بود.

جنگنامۀ رستم و زَنون به کوشش آرش اکبری مفاخر از سوی انتشارات موقوفات دکتر افشار در ۷۰۳ رویه و با قیمت: ۲۹۵۰۰۰ تومان منتشر شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس