خانه / یادداشت ها / شاهنامه به اقیانوسی می ماند پر از موج و هر موجش پر از ماهی و نهنگ
کلیک کنید

شاهنامه به اقیانوسی می ماند پر از موج و هر موجش پر از ماهی و نهنگ

شاهنامه به اقیانوسی می ماند پر از موج و هر موجش پر از ماهی و نهنگ. دکتر جلال خالقی مطلق در پیشگفتار کتاب تازه چاپ شده هفت اقلیم ( فرهنگ جغرافیایی شاهنامه)  آورده است : شاهنامه به اقیانوسی می ماند پر از موج و هر موجش پر از ماهی و نهنگ. من در عمر خود دیده ام که هر که با خلوص در این دریا تور انداخت به گنجایش تور و درجه زور خود بهره ای برد. ولی آنکه نیرنگ باخت موجی برخاست و دام و غلام را ببرد. آقای فرهاد اصلانی و همسر ایشان بانو معصومه پورتقی سال هاست…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.45 ( 1 امتیازات)
0

شب شاهنامه کودک و نوجوان با باشندگی جلال خالقی مطلق

شاهنامه به اقیانوسی می ماند پر از موج و هر موجش پر از ماهی و نهنگ. دکتر جلال خالقی مطلق در پیشگفتار کتاب تازه چاپ شده هفت اقلیم ( فرهنگ جغرافیایی شاهنامه)  آورده است :

شاهنامه به اقیانوسی می ماند پر از موج و هر موجش پر از ماهی و نهنگ. من در عمر خود دیده ام که هر که با خلوص در این دریا تور انداخت به گنجایش تور و درجه زور خود بهره ای برد. ولی آنکه نیرنگ باخت موجی برخاست و دام و غلام را ببرد.

آقای فرهاد اصلانی و همسر ایشان بانو معصومه پورتقی سال هاست که خالصانه سائل این ساحل اند و تاکنون چند پژوهش ارزشمند درباره شاهنامه منتشر کرده اند و اکنون این بار در این کتاب که پژوهشی در نام های جغرافیایی شاهنامه است به اتفاق یکدیگر از جابلسا تا جابلقای این اقلیم را درنوردیده و از هر کجا و ناکجای آن حکایتی گفتنی و قصه ای شنیدنی با خود آورده اند.

نگارنده در عین سپاس بسیار از بزرگواری آنها که از این ناچیز نیز یاد کرده اند تالیف این اثر را بر این زوج مهربان دست مریزاد می گویم و امیدوارم که این کتاب خواهندگان و خوانندگان شاهنامه را در گشودن یکی از دشواری های متن آن که همانا چیستی و کجایی جای نام های آن است یار و یاوری شایسته باشد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس