خانه / نگارخانه / جشن شب چله در مدرسه آفتاب آذرین برگزار شد( گزارش تصویری )
کلیک کنید

جشن شب چله در مدرسه آفتاب آذرین برگزار شد( گزارش تصویری )

باشگاه شاهنامه پژوهان _ نگارخانه :جشن شب چله در مدرسه آفتاب آذرین برگزار شد . جشن شب چله در مدرسه افتاب آذرین سه شنبه , ۳۰ آذرماه برگزار شد . موسسه «باران مهر» (حامیان طبیعت پاک) با هدف زنده نگاهداشتن جشن های ایرانی، جشن چله را در روز سه شنبه سی ام آذر ۹۵، برای دانش آموزان مدرسه آفتاب آذرین در سالن آمفی تاتر خیریه عمل (معلولین ذهنی) برگزار نمود. برنامه های این جشن شامل: اجرای اشعاری از شاهنامه در باب خداوند و نقالی بخش «ستایش خداوند» از شاهنامه حکیم فردوسی، قصه گویی داستان اکوان دیو از شاهنامه و پس…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

باشگاه شاهنامه پژوهان _ نگارخانه :جشن شب چله در مدرسه آفتاب آذرین برگزار شد . جشن شب چله در مدرسه افتاب آذرین سه شنبه , ۳۰ آذرماه برگزار شد . موسسه «باران مهر» (حامیان طبیعت پاک) با هدف زنده نگاهداشتن جشن های ایرانی، جشن چله را در روز سه شنبه سی ام آذر ۹۵، برای دانش آموزان مدرسه آفتاب آذرین در سالن آمفی تاتر خیریه عمل (معلولین ذهنی) برگزار نمود. برنامه های این جشن شامل: اجرای اشعاری از شاهنامه در باب خداوند و نقالی بخش «ستایش خداوند» از شاهنامه حکیم فردوسی، قصه گویی داستان اکوان دیو از شاهنامه و پس از آن اجرای بازی بر اساس مفهوم داستان اکوان دیو، پخش موسیقی آذری و پذیرایی با انار و خوراک ویژه شب چله که توسط مسئولین مدرسه تدارک دیده شده بود، قصه گویی قصه نور و پس از آن شرح فلسفه و علت نجومی “شب چله” ، انجام بازی کوتاه، قصه گویی داستان “بی بی مهر نگار و میرزا مست و خمار” ، نقالی  خوان چهارم از هفت خوان رستم توسط آریا خلیلی ۵ ساله، هنرجوی موسسه «باران مهر» ، و در پایان، تفالی به دیوان «حافظ» زده شد:

***

حکایت شب هجران فرو گذاشته به          به شکر آنکه برافکند پرده روز وصال

***

در این مراسم ترانه ها و اشعاری مرتبط با جشن چله نیز پخش شد. در پایان همه در کنار کرسی شب چله عکس به یادگار گرفتند. همچنین پس از پایان این برنامه، جمعی از دوستان کم توان ذهنی خیریه عمل نیز در کنار کرسی شب چله به شادمانی و پایکوبی و اجرای سرود پرداختند و آنها نیز در جشنب چله مدرسه آفتاب آذرین سهیم شدند. عکسهایی از این جشن را در ادامه مشاهده خواهید کرد .

جشن شب چله آفتاب ذرینجشن شب چله آفتاب ذرینجشن شب چله آفتاب ذرینجشن شب چله آفتاب ذرین

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس