خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / برگردان کتاب ارمغان مور نوشته شاهرخ مسکوب به زبان انگلیسی منتشر شد
کلیک کنید

برگردان کتاب ارمغان مور نوشته شاهرخ مسکوب به زبان انگلیسی منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : برگردان کتاب ارمغان مور نوشته شاهرخ مسکوب به زبان انگلیسی منتشر شد. ارمغان مور نام کتابی از شاهرخ مسکوب نویسنده و شاهنامه‌پژوه است. شاهرخ مسکوب آثاری بسیاری درباره فرهنگ ایران دارد که دو کتاب او با نام های مقدمه ای بر رستم‌و اسفندیار و سوگ سیاوش درباره شاهنامه اند که در دوران زندگی او منتشر شده اند. ارمغان مور نخستین اثر شاهرخ مسکوب است که پس از درگذشت او از سوی نشر نی منتشر شده است. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرنگار ایلنا به نقل از انتشارات دانشگاه سیراکوس در…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.8 ( 1 امتیازات)
0

برگردان کتاب ارمغان مور نوشته شاهرخ مسکوب به زبان انگلیسی منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : برگردان کتاب ارمغان مور نوشته شاهرخ مسکوب به زبان انگلیسی منتشر شد. ارمغان مور نام کتابی از شاهرخ مسکوب نویسنده و شاهنامه‌پژوه است. شاهرخ مسکوب آثاری بسیاری درباره فرهنگ ایران دارد که دو کتاب او با نام های مقدمه ای بر رستم‌و اسفندیار و سوگ سیاوش درباره شاهنامه اند که در دوران زندگی او منتشر شده اند. ارمغان مور نخستین اثر شاهرخ مسکوب است که پس از درگذشت او از سوی نشر نی منتشر شده است.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرنگار ایلنا به نقل از انتشارات دانشگاه سیراکوس در نیویورک، انتشارات این دانشگاه از ترجمه کتاب «ارمغان مور: جستاری در شاهنامه»، شاهرخ مسکوب از سوی  دیک دیویس به زبان انگلیسی خبر داد.

این مترجم در مقدمه این این کتاب نوشته است: مسکوب یکی از روشنفکران پیشرو معاصر و محققان برجسته هویت فرهنگی زبانی و سنت‌های ادبی ایران بود. او در کتاب «ارمغان مور» بینش خود و مهارت‌های تحلیلی قابل توجه خود را در کار شاهنامه، حماسی ملی ایرانیان که فردوسی بزرگ ۳۵ سال عمر خود را صرف سرودن آن کرد به کار برد. شاهنامه با دنبال کردن تاریخ ایران از شروع اولین پادشاهان افسانه‌ای تا سقوط سلسله ساسانیان شامل افسانه‌ها، داستان‌های عاشقانه، تاریخ و تئوری‌های سیاسی می‌شود و مسکوب با نگارش این کتاب روشنای تازه‌ای بر این اثر حماسی کهن افکند و در حالی که آثار پیشین درباره شاهنامه بر اهمیت زبانی و ناسیونالیسم ایرانی آن تمرکز داشتند مسکوب در این کتاب ریشه‌های فرهنگی پیش از اسلام را مورد توجه قرار داده است.

این کتاب درباره ۵ مفهوم بنیادی شاهنامه یعنی زمان، آفرینش، تاریخ، جهانداری و سخن است که در هفته آینده روانه بازار کار خواهد شد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس