خانه / خبر شاهنامه / برترین های نقالی و شاهنامه خوانی زاگرس نشین معرفی شدند
کلیک کنید

برترین های نقالی و شاهنامه خوانی زاگرس نشین معرفی شدند

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: برترین های نقالی و شاهنامه خوانی زاگرس نشین معرفی شدند. برترین نقالی و شاهنامه خوانی مناطق زاگرس نشین ایران در لردگان روز چهارشنبه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایرنا، در بخش شاهنامه خوانی بالای ۲۵ سال لوح تقدیر هیات داوران به میرزا حسن جلیل نشان و خدارحم بهلول از پیشکسوتان شاهنامه خوانی کشور اهدا شد. در بخش شاهنامه خوانی بالای ۲۵ سال نیز رتبه نخست و تندیس جشنواره سید اکبر موسوی، رتبه دوم فرهمند باقری، رتبه سوم شاهنامه…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.45 ( 1 امتیازات)
0

برترین های نقالی و شاهنامه خوانی زاگرس نشین معرفی شدند

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: برترین های نقالی و شاهنامه خوانی زاگرس نشین معرفی شدند. برترین نقالی و شاهنامه خوانی مناطق زاگرس نشین ایران در لردگان روز چهارشنبه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایرنا، در بخش شاهنامه خوانی بالای ۲۵ سال لوح تقدیر هیات داوران به میرزا حسن جلیل نشان و خدارحم بهلول از پیشکسوتان شاهنامه خوانی کشور اهدا شد.
در بخش شاهنامه خوانی بالای ۲۵ سال نیز رتبه نخست و تندیس جشنواره سید اکبر موسوی، رتبه دوم فرهمند باقری، رتبه سوم شاهنامه خوانی به میلاد صادقی اختصاص یافت. در این بخش هیات داوران بدون اولویت از ایرج خالدی، یوسف شریفی و ابوالفتح رحیمی دورکی قدردانی کرد.
همچنین براساس آرای هیات داوران در بخش شاهنامه خوانی زیر ۲۵ سال به ترتیب به محمد هادی رئیسی، داریوش بامیر و امید بامیر رتبه های برتر را کسب کردند.
در بخش نقالی نیز در بخش پشکسوتان مسعود اکرمی، مسعود شاهنگی و بهزاد ترابیان رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.
در رده سنی ۲۰ تا ۳۵ سال این بخش رتبه نخست به هورا تینا اهدا شد که رتبه دوم و سوم این بخش را داوران به کسی اهدا نکردند.
در رده سنی ۱۵ تا ۲۰ سال هیات داوران با تقدیر از نرگس حسنی، جوایز رتبه اول تا سوم را به مهوش شیخی، نگین نادری و زینب کوچکی اهدا کردند.
همچنین در بخش نقالی در رده سنی ۱۰ تا ۱۵ سال آتنا عبادی ، المیرا موری و سوگل هداوند اول تا سوم شدند و در بخش سنی زیر ۱۰ سال آنوشا الوندی، آرمیتا جوادیان و نورا خادمی رتبه های برتر را کسب کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این جشنواره نزدیک به ۵۰ اثر از سوی هیات داوران مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت.
جوادکارگران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یازدهمین جشنواره شاهنامه خوانی و نقالی زاگرس نشینان هنرمندانی از استان های خوزستان، فارس، اصفهان و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند. شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد. شاهنامه خوانی در فرهنگ مردمان زاگرس نشین قدمتی دیرینه دارد و یکی از رسوم دورهمی مردم از گذشته تاکنون خواند شاهنامه بوده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس