خانه / خبر شاهنامه / اپرت آرش کمانگیر در تالار وحدت اجرا می‌شود
کلیک کنید

اپرت آرش کمانگیر در تالار وحدت اجرا می‌شود

                                                  باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: اپرت آرش کمانگیر در تالار وحدت اجرا می‌شود. به گزارش تارنمای موسیقی ما گروه «کاویان» پس از حدود ۱۰ سال دوری از صحنه، سه قطعه موسیقی را در قالب کنسرت «آرش کمانگیر» در تالار وحدت اجرا می‌کند. این کنسرت ۲۵ آذرماه در تالار وحدت اجرا می‌شود. «حمید سلطانیه» آهنگ‌ساز و سرپرست گروه کاویان - با بیان این‌که این کنسرت شامل سه قطعه است که در دو بخش اجرا می‌شود، درباره‌ی این برنامه توضیح می‌دهد: «بخش اول شامل یک قطعه بلند به نام «یاد دوست» است ‎ و به یاد استاد همایون خرم اجرا…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

                                                  گروه کاویان

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: اپرت آرش کمانگیر در تالار وحدت اجرا می‌شود.
به گزارش تارنمای موسیقی ما گروه «کاویان» پس از حدود ۱۰ سال دوری از صحنه، سه قطعه موسیقی را در قالب کنسرت «آرش کمانگیر» در تالار وحدت اجرا می‌کند. این کنسرت ۲۵ آذرماه در تالار وحدت اجرا می‌شود.

«حمید سلطانیه» آهنگ‌ساز و سرپرست گروه کاویان – با بیان این‌که این کنسرت شامل سه قطعه است که در دو بخش اجرا می‌شود، درباره‌ی این برنامه توضیح می‌دهد: «بخش اول شامل یک قطعه بلند به نام «یاد دوست» است ‎ و به یاد استاد همایون خرم اجرا می‌شود. قطعه دوم آهنگ «دل پولادم» با شعری از نیما یوشیج است. بخش دوم کنسرت با شعر آرش کمانگیر از سیاوش کسرایی روی صحنه می‌رود. آرش کمانگیر یک شعر بلند در قالب شعر نو است که گروه کاویان برای سومین‌بار آن را روی صحنه می‌برد و در واقع این اجرا، کامل‌ترین نسخه‌ی اجراهای دیگر گروه کاویان است که برای اولین‌بار اجرا می‌شود. در این قطعه مصطفی مداحی به‌عنوان خواننده، هوروش خلیلی، تیترا ابدی و سارا غفوری همراه حامد طاهرخانی و حمید سلطانیه به‌عنوان هم‌آوا حاضر می‌شوند. همچنین راوی این بخش امیر صادقی است.»

سرپرست گروه کاویان درباره اهمیت اپرت (به‌کارگیری المان‌های نمایشی در ارائه بهتر مفهوم موسیقی) آرش کمانگیر، می‌گوید: «قطعات اپرت کمتر اجراشده گروه کاویان سعی دارد با این‌ کار یعنی درآوردن تئاتر به خدمت موسیقی این تجربه را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. این گروه از سال ۷۹ تاسیس شده و تا کنون اجراهای متعددی داشته که تمام آن‌ها اجرای نخست بوده و در هیچ دو اجرا، آهنگ‌های مشابهی روی صحنه نرفته است.» کنسرت آرش کمانگیر ۲۵ آذرماه ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس