خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد
کلیک کنید

دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان_ گروه خبر: دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد.  دومین نشست «انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر تربت‌حیدریه» در میان استقبال دوست‌داران شاهنامه همراه با کاشت درخت سرو شیراز برگزار شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری ایبنا، دومین نشست «انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر» تربت‌حیدریه عصر دیروز در اقامتگاه بومگردی تهمینه در این شهرستان در میان استقبال پر شور دوست‌داران ادبیات و شاهنامه برگزار شد. در ابتدای این رویداد فرهنگی، درخت سرو شیراز که در شاهنامه نمودی برجسته دارد، در محل بومگردی تهمینه به یادبودِ انجمن به دست پیشکسوتان و دبیر انجمن شاهنامه کاشته…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد

باشگاه شاهنامه پژوهان_ گروه خبر: دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد.

 دومین نشست «انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر تربت‌حیدریه» در میان استقبال دوست‌داران شاهنامه همراه با کاشت درخت سرو شیراز برگزار شد.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از خبرگزاری ایبنا، دومین نشست «انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر» تربت‌حیدریه عصر دیروز در اقامتگاه بومگردی تهمینه در این شهرستان در میان استقبال پر شور دوست‌داران ادبیات و شاهنامه برگزار شد.

در ابتدای این رویداد فرهنگی، درخت سرو شیراز که در شاهنامه نمودی برجسته دارد، در محل بومگردی تهمینه به یادبودِ انجمن به دست پیشکسوتان و دبیر انجمن شاهنامه کاشته شد و پس از آن سید جعفر علمداران، استاد زبان و ادبیات پارسی از ضرورت و اهمیت شاهنامه‌خوانی در حفظ و نگهداری این میراث‌گران‌بها گفت و اظهار داشت: این انجمن امسال هم‌زمان با بزرگداشت حکیم توس و با سه محور شاهنامه‌خوانی، شاهنامه پژوهی اسطوره و حماسه تطبیقی آغاز به کار کرد.

دومین نشست انجمن شاهنامه‌خوانی مهر برگزار شد

وی افزود: سرو نماد و رمز جاودانگی و نامیرایی است و در میان درختان از ارزش اساطیری بیشتری برخوردار است. سرو نماد آزادگی و راستی و داد گستری است و آن را «درخت ایران» نامیده‌اند. پس از آن این مراسم با خیر مقدم تهمینه کرمانی به چهار زبان زنده دنیا همراه بود و در ادامه حاضران گوش به نقالی ۶ نفر از گردآفرینان تربتی سپردند.

موسیقی سنتی، دوتار نوازی و نی نوازی استادان پیشکسوت موسیقی شهرستان به مناسبت عید سعید قربان و غدیر پایان بخش این رویداد بود.

به گزارش ایبنا؛ انجمن شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی مهر» امسال هم زمان با بزرگداشت فردوسی به همت سید جعفر علمداران استاد دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه تشکیل شد که دوشنبه انتهای هر ماه برگزار می‌شود و به شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌پژوهی اختصاص دارد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس