خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / آیین یادبود «ابوالفضل خطیبی» با سخنرانی ژاله آموزگار و علی اشرف صادقی
کلیک کنید

آیین یادبود «ابوالفضل خطیبی» با سخنرانی ژاله آموزگار و علی اشرف صادقی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : آیین یادبود «ابوالفضل خطیبی» با سخنرانی ژاله آموزگار و علی اشرف صادقی برگزار می شود. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از مرکز اطلاع رسانی دائره المعارف بزرگ اسلامی آیین یادبود زنده‌یاد دکتر ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌پژوه و پژوهش‌گر تاریخ ایران و ادب فارسی در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود. در این آیین، کاظم موسوی بجنوردی، ژاله آموزگار و علی‌اشرف صادقی سخن خواهند گفت. این آیین دوشنبه، سوم بهمن، از ساعت ١۵ تا ١٧، به‌نشانی نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شمارۀ ٢١٠، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، مرکز همایش‌های بین‌المللی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.61 ( 1 امتیازات)
0

آیین یادبود «ابوالفضل خطیبی» با سحنرانی ژاله آموزگار و علی اشرف صادقی در دایره المعارف بزرگ اسلامی
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : آیین یادبود «ابوالفضل خطیبی» با سخنرانی ژاله آموزگار و علی اشرف صادقی برگزار می شود.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از مرکز اطلاع رسانی دائره المعارف بزرگ اسلامی آیین یادبود زنده‌یاد دکتر ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌پژوه و پژوهش‌گر تاریخ ایران و ادب فارسی در مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود.

در این آیین، کاظم موسوی بجنوردی، ژاله آموزگار و علی‌اشرف صادقی سخن خواهند گفت. این آیین دوشنبه، سوم بهمن، از ساعت ١۵ تا ١٧، به‌نشانی نیاوران، کاشانک، نرسیده به سه‌راه آجودانیه، شمارۀ ٢١٠، مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی، مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار می شود.

ابوالفضل خطیبی شاهنامه پژوه و پژوهشگر زبان و ادب فارسی در ۶۲ سالگی به سبب پیوند ناموفق کبد و پس از یک دوره بیماری چشم از جهان فرو بست.

ابوالفضل خطیبی برگزیده جایزهٔ حامیان نسخ خطی به خاطر مقالهٔ «اصالت کهن‌ترین نسخه: فلورانس ۶۱۴ ه‍. ق» و از همکاران جلال خالقی مطلق در ویرایش شاهنامه بود. از آثار این شاهنامه پژوه و استاد زبان و ادب فارسی می توان به فرامرزنامه بزرگ، شبرنگ نامه، آیا فردوسی محمود را هجو گفت؟ و تقدیرباوری در منظومه های حماسی فارسی اشاره داشت. ابوالفضل خطیبی همچنین عضو هیئت علمی و معاون گروه فرهنگ‌نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و معاون سردبیر مجله«نامه ایران باستان»، نگارنده بیش از صد مقاله علمی به ویژه درباره شاهنامه در دانشنامه‌ها و مجلات تخصصی ادبی بود و در ویرایش شاهنامه با جلال خالقی مطلق در جلد هفتم همکاری داشت.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس