خانه / خبر شاهنامه / هموندان انجمن شاهنامه البرز از سرزمین مادری خود سیستان دیدن کردند
کلیک کنید

هموندان انجمن شاهنامه البرز از سرزمین مادری خود سیستان دیدن کردند

                                     باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : هموندان انجمن شاهنامه البرز از سرزمین مادری خود سیستان دیدن کردند . سرپرست انجمن دوستداران شاهنامه البرز گفت: ۱۲ نفر از اعضای این انجمن روزهای جمعه و شنبه از سرزمین مادری خود سیستان مهد شاهنامه دیدن کردند. به گزارش ایرنا دکتر زاگرس زند شب گذشته در پایان سفر ۲ روزه شاهنامه خوانان انجمن دوستداران شاهنامه البرز در حاشیه بازدید از موزه مردم شناسی سیستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با آمدن به منطقه سیستان به آرزوی ۲۰ ساله خود رسیدم چرا که دوستداران شاهنامه همه مشتاق حضور در این منطقه…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

                                     انجمن شاهنامه البرز

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : هموندان انجمن شاهنامه البرز از سرزمین مادری خود سیستان دیدن کردند . سرپرست انجمن دوستداران شاهنامه البرز گفت: ۱۲ نفر از اعضای این انجمن روزهای جمعه و شنبه از سرزمین مادری خود سیستان مهد شاهنامه دیدن کردند. به گزارش ایرنا دکتر زاگرس زند شب گذشته در پایان سفر ۲ روزه شاهنامه خوانان انجمن دوستداران شاهنامه البرز در حاشیه بازدید از موزه مردم شناسی سیستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با آمدن به منطقه سیستان به آرزوی ۲۰ ساله خود رسیدم چرا که دوستداران شاهنامه همه مشتاق حضور در این منطقه هستند.
وی افزود: وجود آثاری همچون شهرسوخته، دهانه غلامان، کوه خواجه، قلعه رستم، سام، دیدن آداب و رسوم، مهمان نوازی و خون گرمی مردم سیستان که شهره عام و خاص است برای همه دلچسب خواهد بود.
سرپرست انجمن دوستداران شاهنامه البرز تصریح کرد: سیستان سرزمین مادری همه ایرانی ها است و هر ایرانی یک فرزند و نوه از این مادر دیرینه دارد و اگر چه مدت کوتاهی مادرش را فراموش کرده و از او دورافتاده اما به آغوشش باز می گردد.
وی گفت: همیشه سیستان در ادبیات شفاهی و کهن، سرزمین اسطوره ها و شاهنامه شناخته شده است و رستم، سهراب، زال و دریاچه هامون نماد ایران هستند و اگر من ایرانی ام باید از سیستان دیدن کنم.
زند بر توسعه صنعت گردشگری منطقه سیستان تاکید کرد و گفت: توسعه صنعت گردشگری برتر از ساخت صدها کارخانه است و گردشگری شاهنامه ای، طبیعی، تاریخی، زیست بوم و روستا گردی آرام آرام سبب حضور گردشگران از نقاط مختلف به این منطقه می شود.
وی افزود: باید مشکلاتی که در چند دهه اخیر بر هر شکلی برای منطقه سیستان ایجاد شده از طریق رسانه ها برای بیداری و آگاهی ملت ایران مطرح شود.
به گزارش ایرنا این افراد در نشست انجمن شاهنامه خوانان شهرستان زابل نیز حضور یافتند و جواد اویسی و حسین مددی پژوهشگران شاهنامه و شاهنامه خوانی در این مراسم اجرای برنامه داشتند.
۱۲ نفر از اعضای انجمن دوستداران شاهنامه البرز روزهای جمعه و شنبه با حضور در منطقه سیستان از شهرسوخته، کوه خواجه، دهانه غلامان و موزه مردم شناسی سیستان دیدن کردند.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس