خانه / نگارخانه / نمایشگاه مجازی مینیاتورهای خیام اثر استاد زنده یاد رسام ارژنگی
کلیک کنید

نمایشگاه مجازی مینیاتورهای خیام اثر استاد زنده یاد رسام ارژنگی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ نگارخانه : مینیاتورهای خیام اثر استاد زنده یاد رسام ارژنگی را مشاهده خواهید کرد .در نمایشگاه مجازی که از این پس در تارنمای باشگاه شاهنامه پژوهان مشاهده خواهید کرد هر بار بخشی از آثار استاد زنده یاد رسام ارژنگی و دیگر هنرمندان فعال در عرصه نگارگری و هنرهای تجسمی به نمایش در خواهد آمد .عباس رسام ارژنگی نقاش , شاعر و کنشگر ملی ایرانی بود. او در خانواده‌ای با پیشینه هنری به دنیا آمد. نسب وی به میرک نقاش بزرگ عهد صفویه می‌رسید.فرزندان وی فرهاد , هما , مهین و ایراندخت ارژنگی در عرصه هنری کوشا…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 3.49 ( 6 امتیازات)
0

باشگاه شاهنامه پژوهان _ نگارخانه : مینیاتورهای خیام اثر استاد زنده یاد رسام ارژنگی را مشاهده خواهید کرد .در نمایشگاه مجازی که از این پس در تارنمای باشگاه شاهنامه پژوهان مشاهده خواهید کرد هر بار بخشی از آثار استاد زنده یاد رسام ارژنگی و دیگر هنرمندان فعال در عرصه نگارگری و هنرهای تجسمی به نمایش در خواهد آمد .عباس رسام ارژنگی نقاش , شاعر و کنشگر ملی ایرانی بود. او در خانواده‌ای با پیشینه هنری به دنیا آمد. نسب وی به میرک نقاش بزرگ عهد صفویه می‌رسید.فرزندان وی فرهاد , هما , مهین و ایراندخت ارژنگی در عرصه هنری کوشا بوده و هرکدام آثاری برجای گذاشته اند .
رسام ارژنگی از جمله نخستین هنرمندان ایرانی است که در هنر نقاشی با تاثیر از هنر امپرسیونیسم روسی، به ارائه این هنر در ایران پرداخت. او به همراه هنرمندای چون میر مصور و حبیب محمدی از جمله ایرانیان ساکن روسیه و قفقاز بودند که پس از تحصیل در روسیه و بازگشت به ایران، در تبریز ساکن شدند و به آموزش روش‌های خود به شاگردان‌شان پرداختند. آن‌ها بدون پیروی از مکتب واقع‌گرایانه کمال‌الملک و شاگردان او، امپرسیونیسم روسی و بعدها رئالیسم سوسیالیسم روسی را پیگیری کردند. هنرمندان جوان‌تری چون علی‌اصغر پتگر و عباس کاتوزیان از رسام ارژنگی تأثیر گرفتند.تلاش رسام ارژنگی این بود که نقاشی واقع‌گرا و نقاشی خیالی مکتب قاجار را با سبک امپرسیونیستی خود تلفیق و همراه کند. اگرچه در بسیاری از نقدهای نوشته شده دربارهٔ هنر معاصر ایران از وی نامی برده نشده است، اما او را می‌توان ار جمله پیشگامان آشنایی هنر ایران با مکتب‌های جدید اروپایی دانست. از رسام ارژنگی همچنین سروده های زیبایی برجای مانده است . او همچنین با بسیاری از شاعران و روشنفکران دوران خود همچون عارف قزوینی , نیما یوشیج و میرزاده عشقی در ارتباط بوده و نامه نگاری و اشعاری در این باره به یادگار مانده است .

مینیاتورهای خیام 2

مینیاتورهای خیام 1

مینیاتورهای خیام 3

مینیاتورهای خیام 4

مینیاتورهای خیام 5

مینیاتورهای خیام 6

مینیاتورهای خیام 7

مینیاتورهای خیام 8

مینیاتورهای خیام 9

مینیاتورهای خیام 10

مینیاتورهای خیام 11

مینیاتورهای خیام 12

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس