خانه / خبر شاهنامه / مترجم مشهور سوری شاهنامه را به عربی ترجمه می کند
کلیک کنید

مترجم مشهور سوری شاهنامه را به عربی ترجمه می کند

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : مترجم مشهور سوری شاهنامه را به عربی ترجمه می کند. علی زلیخه، مترجم مشهور سوری در دیدار خود با رایزنی فرهنگی ایران در سوریه از ترجمه شاهنامه فردوسی به عربی خبر داد. علی زلیخه، مترجم منابع ادب عرفانی فارسی به عربی با ابوالفضل صالحی نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیدار و گفت وگو کرد. زلیخه در این دیدار، ترجمه عربی «منطق الطیر» فریدالدین عطار، شاعر و عارف برجسته ایران زمین که مجوز چاپ آن را نیز از وزارت اطلاع رسانی سوریه گرفته، به رایزن فرهنگی کشورمان تقدیم کرد و خواستار…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 3.4 ( 1 امتیازات)
0

مترجم مشهور سوری شاهنامه را به عربی ترجمه می کند
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : مترجم مشهور سوری شاهنامه را به عربی ترجمه می کند. علی زلیخه، مترجم مشهور سوری در دیدار خود با رایزنی فرهنگی ایران در سوریه از ترجمه شاهنامه فردوسی به عربی خبر داد.

علی زلیخه، مترجم منابع ادب عرفانی فارسی به عربی با ابوالفضل صالحی نیا، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیدار و گفت وگو کرد. زلیخه در این دیدار، ترجمه عربی «منطق الطیر» فریدالدین عطار، شاعر و عارف برجسته ایران زمین که مجوز چاپ آن را نیز از وزارت اطلاع رسانی سوریه گرفته، به رایزن فرهنگی کشورمان تقدیم کرد و خواستار همکاری این نمایندگی برای چاپ و انتشار این اثر شد.

این مترجم سوری افزود: از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ ترجمه های من از «منطق الطیر و دیوان عطار و همچنین مثنوی معنوی در دمشق منتشر شد. هم اکنون نیز مشغول ترجمه شاهنامه فردوسی به عربی هستم و طبق برنامه ریزی هایم این کار پنج سال زمان خواهد برد. امیدوارم در انتقال مفاهیم و معانی عالی و ارزشمند شاهنامه موفق باشم.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس