خانه / خبر شاهنامه / فرهنگ نامهای شاهنامه منتشر شد
کلیک کنید

فرهنگ نامهای شاهنامه منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : فرهنگ نامهای شاهنامه به کوشش آرش دلجوان منتشر شد . در دیباچه این کتاب آمده است : شاهنامه را میتوان از جهات بسیاری در کنار برترین نمونه های ادبی جهان چون ایلیاد و اودیسه هومر و ریگ ودای هندوان از باارزشترین شاهکارهای ادبی دانست. در این بین شاهنامه تقدیر گریزناپذیر ایرانیان است، ایرانیانی که خواسته و شادمان یا ندانسته و ناخودآگاه در طول هزارسال با شاهنامه زیسته اند. برترین ویژگی شاهنامه وسعت و ژرفای همزمان آن است. از این روست که در سراسر ادبیات ایران تنها…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 امتیازات)
0
فرهنگ نامهای شاهنامه

فرهنگ نامهای شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : فرهنگ نامهای شاهنامه به کوشش آرش دلجوان منتشر شد . در دیباچه این کتاب آمده است : شاهنامه را میتوان از جهات بسیاری در کنار برترین نمونه های ادبی جهان چون ایلیاد و اودیسه هومر و ریگ ودای هندوان از باارزشترین شاهکارهای ادبی دانست. در این بین شاهنامه تقدیر گریزناپذیر ایرانیان است، ایرانیانی که خواسته و شادمان یا ندانسته و ناخودآگاه در طول هزارسال با شاهنامه زیسته اند. برترین ویژگی شاهنامه وسعت و ژرفای همزمان آن است. از این روست که در سراسر ادبیات ایران تنها یک نمونه می‌توان یافت که چنان وسیع چون چتری بر تمام فرهنگ سرزمین‌مان سایه افکنَد، و چنان ژرف در این فرهنگ نفوذ کرده باشد که هر اندیشمند و هنرمند و ادیبی از آن متاثر شود.
در مجموعه حاضر حدود پانصد نام از داستان‌های شاهنامه همراه با ابیات مناسب آن نام و توضیحی کوتاه گردآوری شده است. همچنین کوشش شده تا با استفاده از یکی دیگر از گنجینه های سرزمین‌مان، اوستا، که جدای ارزش مذهبی‌اش برای زرتشتیان، سرچشمه‌ای جوشان در شناخت فرهنگ و ادب ایران است، مطالعه ای تطبیقی در نام های شاهنامه و اوستا به ویژه در بخش اساطیری شاهنامه انجام شود. در خصوص نام‌هایی که بیش از یک بار آمده‌اند، کوشش شده بسته به اهمیت آن نام و داستان، تمامی نام‌ها جداگانه آورده شود. باید افزود کتاب حاضر از شاهنامه چاپ مسکو بهره برده است و تمامی بیت ها و نگارش ها بر اساس شاهنامه چاپ مسکو است. برای تهیه این کتاب می توانید با کتاب بستان ۶۶٩۶٢٨٠٩ در پیوند باشید .

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس