خانه / خبر شاهنامه / زبان فارسی در دانشگاه بلگراد تدریس می‌شود
کلیک کنید

زبان فارسی در دانشگاه بلگراد تدریس می‌شود

                                      باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : زبان فارسی در دانشگاه بلگراد تدریس می‌شود . رییس دانشکده زبان دانشگاه بلگراد از آغاز تدریس درس زبان فارسی در مقطع کارشناسی و دو درس « فرهنگ» و « ادبیات ایران » در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از پاییز امسال خبر داد. به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، حسین ملاعبداللهی، سفیر و محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی ایران در صربستان و نماینده بنیاد سعدی با لیلیانو مارکوویچ، رییس دانشکده زبان دانشگاه بلگراد دیدار و گفت‌وگو کردند. سفیر ایران با اشاره به روابط هشتاد ساله ایران و صربستان، درباره گسترش روابط دو کشور…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

                                      تدریس زبان فارسی در دانشگاه بلگراد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : زبان فارسی در دانشگاه بلگراد تدریس می‌شود . رییس دانشکده زبان دانشگاه بلگراد از آغاز تدریس درس زبان فارسی در مقطع کارشناسی و دو درس « فرهنگ» و « ادبیات ایران » در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا از پاییز امسال خبر داد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، حسین ملاعبداللهی، سفیر و محسن سلیمانی، وابسته فرهنگی ایران در صربستان و نماینده بنیاد سعدی با لیلیانو مارکوویچ، رییس دانشکده زبان دانشگاه بلگراد دیدار و گفت‌وگو کردند.

سفیر ایران با اشاره به روابط هشتاد ساله ایران و صربستان، درباره گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های گردشگری، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و فعالیت‌های دانشگاهی در سال‌های اخیر سخن گفت و در پایان پشتیبانی کامل کشورمان را برای بازگشایی کرسی زبان فارسی در این دانشکده بعد از وقفه‌ای ۳۰ ساله را اعلام کرد.

سپس مارکویچ، رییس دانشکده زبان دانشگاه بلگراد با اشاره به تأسیس بخش زبان فارسی در این دانشکده در زمان فهیم بایراکتارویچ،اظهار کرد: نود سال پیش دکتر فهیم بایراکتارویچ، اولین زبان فارسی‌شناس کشور ما بخش شرق‌شناسی و در سال ۱۹۲۶ میلادی درس زبان فارسی را در دانشکده بلگراد تأسیس کرد و مشغول به تدریس آن شد.

وی ادامه داد: آن زمان او از بزرگ‌ترین دانشگاه آن زمان اروپا در وین فارغ‌التحصیل شده و به بلگراد آمده بود، اما پس از وی، متأسفانه به دلیل مرگ نابهنگام استاد بعدی این درس یعنی خانم دکتر ماریا جوکانوویچ، که نزد فهیم بایراکتارویچ، دکترا گرفته بود، آموزش زبان فارسی در دپارتمان شرق‌شناسی از بیش از سی سال اخیر تاکنون متوقف شده است.

رییس دانشکده زبان دانشگاه بلگراد ادامه داد: اما خبر خوشحال‌کننده این است که دانشکده مصمم است در پاییز امسال درس زبان فارسی را در مقطع کارشناسی و دو درس « فرهنگ » و نیز « ادبیات ایران » را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا راه‌اندازی کند.

وی همچنین حمایت ایران را در تجهیز کامل محلی که دانشکده برای تأسیس اتاق ایران اختصاص خواهد داد، خواستار شد.

قرار است به همت وابستگی فرهنگی ایران در صربستان در اردیبهشت ماه امسال، رییس دانشکده زبان‌شناسی دانشگاه بلگراد در رأس هیأتی شش نفره برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی و علمی بین دو دانشگاه بلگراد و دانشگاه‌های ایران و همچنین بنیاد سعدی عازم تهران شوند. ‎در حال حاضر بیش از ۱۵۰ دانشجوی صرب در دانشکده زبان دانشگاه بلگراد زبان فارسی را به عنوان زبان دوم می‌آموزند ‎این دانشکده از سال ۲۰۱۲ میلادی دارای مدرس زبان فارسی اعزامی از ایران است. در بخش شرق‌شناسی دانشکده زبان‌شناسی دانشگاه بلگراد زبان‌های فارسی، عربی، ترکی، روسی، چینی و ژاپنی، تدریس می‌شود.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس