خانه / بایگانی / هنر / رونمایی از پوستر بزرگداشت فردوسی اثر المیرا نیکنام
کلیک کنید

رونمایی از پوستر بزرگداشت فردوسی اثر المیرا نیکنام

باشگاه شاهنامه پژوهان _ سیامک فاضلی : بیست و پنج اردیبهشت ماه روز بزرگداشت فردوسی است و هرساله در کنار همایشها و برنامه های گوناگون بزرگداشت , هنرمندان نیز با خلق آثار مختلف یاد حماسه سرای نامی ایرانزمین را پاس می دارند. المیرا نیکنام سالهاست در رشته گرافیک و طراحی پوستر فعال است . او همچنین مدرس دانشگاه در این زمینه است و تاکنون سابقه برگزاری و مشارکت در چند جشنواره هنری را در مقام داور و یا مشاور در کارنامه دارد .او همچنین سالهاست که در زمینه طراحی پوستر با باشگاه شاهنامه پژوهان همکاری دارد .  تازه ترین اثر…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

باشگاه شاهنامه پژوهان _ سیامک فاضلی : بیست و پنج اردیبهشت ماه روز بزرگداشت فردوسی است و هرساله در کنار همایشها و برنامه های گوناگون بزرگداشت , هنرمندان نیز با خلق آثار مختلف یاد حماسه سرای نامی ایرانزمین را پاس می دارند. المیرا نیکنام سالهاست در رشته گرافیک و طراحی پوستر فعال است . او همچنین مدرس دانشگاه در این زمینه است و تاکنون سابقه برگزاری و مشارکت در چند جشنواره هنری را در مقام داور و یا مشاور در کارنامه دارد .او همچنین سالهاست که در زمینه طراحی پوستر با باشگاه شاهنامه پژوهان همکاری دارد .  تازه ترین اثر طراحی شده این هنرمند , پوستری است بمناسبت بزرگداشت فردوسی که در اختیار باشگاه شاهنامه پژوهان قرار گرفته است . آنچه در ادامه می آید توضیحیست که این هنرمند درباره پوستر بزرگداشت فردوسی و برای اگاهی بیشتر دوستداران منتشر و در اختیار باشگاه شاهنامه پژوهان قرار داده است .

 

پوستر بزرگداشت فردوسی اثر المیرا نیکنام

پوستر بزرگداشت فردوسی اثر المیرا نیکنام

به نام پروردگار
در این طرح سعی بر آن شده تا در ضمن وفاداری در رعایت یکسری از قوانین و الگوهای سابق و همچنین حفظ خصوصیات ایرانی و فرهنگی که لازمه طراحی آثاری با این مضمون میباشد، از پوستر های دو بعدی دوری جسته و بعد سوم را وارد کنیم.
مسئله اینست که طراح در محدوده ذهنی خود عمل میکند یا از آن چیزی که در ذهن خود و مخاطبانش دارد پا فراتر نهاده و تلاش میکند تا به تجربیات جدیدی برسد؟
حرکت های نو و شکستن تعاریف گذشته تا حدی که به موضوع لطمه نزند می تواند نگاه افراد را نگاه متمایزتری کند.
ورود بعد سوم به حروف در پوستر هایی با موضوع شاهنامه و فردوسی می تواند استحکام، قدرت، عظمت و زنده بودن و به روز بودن شاهنامه را بهتر و با صراحت بیشتری به نمایش گذارد.
الهام از قلم نستعلیق( قلم ایرانی)، ترکیب بندی متقارن، حرکات ریتم وار حول محور عمودی، ضرباهنگی از تکرار و تنوع، رنگ های گرم در کنار رنگهای سبز و آبی ایرانی، تعادل و انسجام را به حداکثر رسانده و با به همراه داشتن مشخصه های ایرانی، چشم را با قدرت در تمامی سطوح به حرکت وا میدارد و باعث ابهت بیشتر و دوری از هرگونه ایستایی و سکون می شود.
کش و قوس حروف با حجمی که به خود گرفته، فرم ها را به رقص وا میدارد تا تکاپو و جنبش را با خصوصیات منحصر به فرد ایرانی در شاهنامه نشان دهد و آن را تجربه ای متمایز تر کند.
تلاش در دستیابی به تمرکز، ارتباط، وحدت و یکپارچگی، چیرگی و غلبه و قدرت حروف فردوسی بر صفحه و کادر و تاثیر عناصر بر یکدیگر بوده و امیدوارم تا حدی به این منظور رسیده باشم؛
خدمتی کوچک در معرفی تصویری عظمت شخصیت فردوسی واثر بزرگش شاهنامه و تاثیر آن در هنر و فرهنگ ما ایرانیان.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس