خانه / خبر شاهنامه / بیانیه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر شد
کلیک کنید

بیانیه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : بیانیه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر شد . پس از برگزاری نمایشگاه های نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه در تهران,دبی, آرامگاه فردوسی و دانشگاه تهران دبیرخانه جشنواره ملی عکس شاهنامه بیانیه ای را به مناسبت پایان نخستین دوره جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر کرد که در ادامه می آید . نگارخانه شاهنامه نگارستان فرهنگ و فرزانگی است میرجلال الدین کزازی نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه به عنوان رویدادی فرهنگی و هنری در پیوند با شاهنامه و شاهکار همیشه جاودان فردوسی بزرگ هر…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0
نشان جشنواره ملی عکس شاهنامه

نشان جشنواره ملی عکس شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : بیانیه دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر شد . پس از برگزاری نمایشگاه های نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه در تهران,دبی, آرامگاه فردوسی و دانشگاه تهران دبیرخانه جشنواره ملی عکس شاهنامه بیانیه ای را به مناسبت پایان نخستین دوره جشنواره ملی عکس شاهنامه منتشر کرد که در ادامه می آید .

نگارخانه شاهنامه نگارستان فرهنگ و فرزانگی است
میرجلال الدین کزازی

نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه به عنوان رویدادی فرهنگی و هنری در پیوند با شاهنامه و شاهکار همیشه جاودان فردوسی بزرگ هر دو سال یکبار از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان, هفته نامه امرداد و باشگاه نقالان با موضوعاتی مانند : تندیس و آرامگاه فردوسی در توس, تندیس فردوسی در سراسر ایران و جهان, نقالی و هنرهای نمایشی در پیوند با شاهنامه, نقاشی های دیواری در پیوند با شاهنامه و نمود شاهنامه در زندگی ایرانیان برگزار می شود . دور نخست این جشنواره پس از برگزاری نمایشگاه و نمایش آثار در آرامگاه فردوسی, گالری جم جار در دبی, نگارخانه سیمرغ در تهران و دانشگاه تهران و برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در موزه فرش ایران با باشندگی شرکت کنندگان و تعدادی از هنرمندان و نویسنده برجسته ای چون محمود دولت آبادی همراه با تقدیر و اهدای جوایز به برگزیدگان این رویداد فرهنگی و هنری به کار خود پایان داد . در جریان این جشنواره بیش از هزار و دویست عکس از سراسر ایران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پنجاه و هفت عکس از سوی هیات داوران برای نمایش برگزیده شد . بیشترین شرکت کنندگان این جشنواره از خراسان رضوی و سپس تهران و دیگر استانها و شهرها بوده است . جشنواره ملی عکس شاهنامه با بنیانگذاری, دبیری و به کوشش کورش جوادی و داوری عباس عربزاده, مژگان طریقی, سعیدکیایی ,سوده حاجی کرم و ابراهیم سیسان برگزار شد . دبیرخانه جشنواره با سپاس فراوان از داوران که بدون کوچکترین چشمداشتی داوری در این جشنواره را پذیرفتند و به اعتلای فرهنگ ایران و درخشش نام فردوسی بزرگ یاری رساندند دست آنان را به گرمی فشرده و برای محبتهای آنان سپاسگزار است . همچنین از بانو سوده حاجی کرم که به عنوان نماینده بین دبیرجشنواره, دبیرخانه و هیئت داوران فعالیت داشته و انتخاب و هماهنگی و ارتباط داوران با دبیر جشنواره برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد را برعهده داشته اند سپاس ویژه دارد. دبیرخانه جشنواره ملی عکس شاهنامه همچنین از پایگاه میراث فرهنگی توس, بنیاد فردوسی شاخه توس(جلال خالقی مطلق, پروین خاکپور), انجمن بانوان شاهنامه خوان دبی, کانون ایرانشناسی دانشگاه تهران که با مشارکت,همکاری و همیاری در برگزاری نمایشگاههای این رویداد در آرامگاه فردوسی, دبی و دانشگاه تهران بر شکوه جشنواره افزودند سپاسگزاری می کند. کتاب آثار برگزیده نخستین جشنواره ملی عکس شاهنامه با عنوان نگارخانه شاهنامه با مقدمه و یادداشتهایی از میرجلال الدین کزازی, جلال خالقی مطلق و قدمعلی سرامی به عنوان نخستین کتاب عکس شاهنامه در قطع خشتی بزودی به چاپ خواهد رسید . در پایان با اشاره به اینکه جشنواره ملی عکس شاهنامه رویدادی مستقل و مردمی بوده است و بدون پشتیبانی مالی و اسپانسر و با هزینه نهادهای مردمی, برگزار شده است خود را موظف می دانیم برای کاستی های این جشنواره عذرخواهی کرده و نوید دهیم که در دور دوم جشنواره که فراخوان آن بزودی منتشر می شود شاهد برگزاری جشنواره با کیفیت بهتر و باشکوهتر خواهیم بود.

 

دبیرخانه جشنواره ملی عکس شاهنامه

دوم اسفندماه نود و شش

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس