خانه / خبر شاهنامه / نمایشگاه ذبیح الله محمدی آوردگاه و از بزم و از داستان برپا می شود
کلیک کنید

نمایشگاه ذبیح الله محمدی آوردگاه و از بزم و از داستان برپا می شود

                            باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : از آوردگاه و از بزم و از داستان برپا می شود . نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی با عنوان «از آوردگاه و از بزم و از داستان» از ۱۴ تا ۲۵ مهر در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ذبیح‌الله محمدی از جمله نقاشان خودآموخته‌ای است که از کودکی دلبسته داستان‌های شاهنامه شده است. این هنرمند ۷۵ ساله سال‌هاست که با تکنیک خودکار، داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

                            از آوردگاه و از بزم و از داستان

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : از آوردگاه و از بزم و از داستان برپا می شود . نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی با عنوان «از آوردگاه و از بزم و از داستان» از ۱۴ تا ۲۵ مهر در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، ذبیح‌الله محمدی از جمله نقاشان خودآموخته‌ای است که از کودکی دلبسته داستان‌های شاهنامه شده است.

این هنرمند ۷۵ ساله سال‌هاست که با تکنیک خودکار، داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می‌کشد. او در این نمایشگاه که نخستین تجربه نمایشگاه انفرادی‌اش نیز به شمار می‌رود، مجموعه‌ای از ۵۰ نقاشی در ابعاد کوچک را با تکنیک خودکار به نمایش می‌گذارد. بخشی از آثار او تک‌رنگ و برخی نیز رنگی کار شده‌اند. ذبیح‌الله محمدی در سال ۱۳۲۰ در روستای ملاشیر الیگودرز متولد شده و از کودکی دلبسته نقاشی و داستان شد و تا پایان کلاس دوم ابتدایی به خوبی توانست شاهنامه را بخواند. او پس از کلاس دوم ابتدایی دیگرشانس تحصیل رسمی نداشت و به تشویق و با حمایت‌های پدرش به نقالی روی آورد و در شب‌نشینی‌ها و بزم‌هایی که در روستا برپا می‌شد، به‌عنوان نقال حضور داشت. او به مرور برای شرح داستان‌های شاهنامه به نقاشی روی آورد.

نمایشگاه نقاشی‌های ذبیح‌الله محمدی، جمعه ۱۴ مهر ساعت ۱۷ در نگارخانه زمستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۵ مهر دائر خواهد بود.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس