خانه / خبر شاهنامه / آخرین خبرهای شاهنامه / آیین سپاس خرمشهر برگزار می شود
کلیک کنید

آیین سپاس خرمشهر برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : آیین سپاس خرمشهر برگزار می شود. در یازدهمین برنامه از سلسله‌برنامه‌های سپاس، آیین سپاس خرمشهر نماد مقاومت، شجاعت و پیروزی از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزارخواهد شد . خرمشهر برگه زرینی است از شجاعت و همدلی ایرانیان برای رسیدن به پیروزی بزرگ که در تاریخ جاودانه خواهد بود. آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد صورت گرفت. این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.4 ( 1 امتیازات)
0

آیین سپاس خرمشهر برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : آیین سپاس خرمشهر برگزار می شود. در یازدهمین برنامه از سلسله‌برنامه‌های سپاس، آیین سپاس خرمشهر نماد مقاومت، شجاعت و پیروزی از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزارخواهد شد . خرمشهر برگه زرینی است از شجاعت و همدلی ایرانیان برای رسیدن به پیروزی بزرگ که در تاریخ جاودانه خواهد بود. آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد صورت گرفت. این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود. به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود. در جریان مقاومت و آزادسازی خرمشهر بسیاری از ایرانیان شهید و جانباز شدند. به همین منظور و برای پاسداشت یاد مردان وزنانی که در خرمشهر ایستادند و مقاومت را معنی کردند و این خطه پاک و مقدس ایران را به دامان میهمن بازگرداندند در نخستین گام از آیین های سپاس دفاع مقدس آیین سپاس خرمشهر برگزار می شود.

در آیین سپاس خرمشهر ناخدا هوشنگ صمدی از فرماندهان گردان تکاوران دریایی بوشهر که در عملیات‌های نبرد خرمشهر، حصر آبادان و آزادسازی خرمشهر به همراه دیگر تکاوران ارتش، نقش پررنگی ایفا کردند سخنرانی خواهند کرد. همچنین امیرعلی جوادیان از عکاسان دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر در سخنرانی خود از دید یک عکاس حضور در روز آزادسازی خرمشهر را زوایای مختلف این رویداد را شرح خواهند داد. پریوز نبوی از عکاسان پیشکسوت از حضور خود در خرمشهر و فیلمبرداری روز آزادسازی خرمشهر خواهند گفت. هما ارژنگی چکامه خلیج فارس را خواهد خواند و فریدون فربود از آثار هنری خلق شده درباره خرمشهر و تجریبات خود در این زمینه خواهد گفت.

در آیین سپاس خرمشهرحسین جوادی و اوا فیاضی به اجرای نقالی می پردازند و بخشهایی از سمفونی خرمشهر اثر مجید انتظامی پخش خواهد شد. در این مراسم از تندیس سپاس خرمشهر اثر گروه هنری سی تاب رونمایی و سپس به ناخدا هوشنگ صمدی پیشکش خواهد شد. اجرای آیین سپاس خرمشهر با راضیه موسوی خواهد بود و این آیین به دبیری کورش جوادی برگزار می شود.

آیین سپاس رستم خرمشهر چهارشنبه، ۲۶ تیرماه از ساعت ۴ عصر در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو برگزار می شود . شرکت در این مراسم برای تمامی دوستداران آزاد است .

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس