خانه / خبر شاهنامه / آخرین داستان واجد شرایط اسکار بهترین فیلم شد
کلیک کنید

آخرین داستان واجد شرایط اسکار بهترین فیلم شد

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: آخرین داستان واجد شرایط اسکار بهترین فیلم شد . پویانمایی ایرانی «آخرین داستان» به عنوان یکی از ۳۴۴ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از روابط عمومی آخرین داستان، پویانمایی «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر، یکی از ۳۲ اثر پویانمایی است که پیش‌تر بنا بر اعلام رسمی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین پویانمایی اسکار ۲۰۲۰ شناخته شده بود و حالا واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.85 ( 1 امتیازات)
0

آخرین داستان واجد شرایط اسکار بهترین فیلم شد
باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر: آخرین داستان واجد شرایط اسکار بهترین فیلم شد . پویانمایی ایرانی «آخرین داستان» به عنوان یکی از ۳۴۴ فیلم واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی شد.

به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از روابط عمومی آخرین داستان، پویانمایی «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر، یکی از ۳۲ اثر پویانمایی است که پیش‌تر بنا بر اعلام رسمی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین پویانمایی اسکار ۲۰۲۰ شناخته شده بود و حالا واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم اسکار نیز معرفی شده است.

شرکت ۷ Sky Entertainment در کنار استودیو هورخش پخش جهانی پویانمایی «آخرین داستان» را برعهده دارند.

در خلاصه داستان این پویانمایی که برداشتی آزاد از داستان «ضحاک» شاهنامه فردوسی است، آمده: «جمشید رفته است و ضحاک در پی طمع و جاه طلبی برای محاصره جمکرد، به نیابت از پدر بر تخت جمشید تکیه می‌زند، اما افسوس که اهریمن بر وجود ضحاک سیطره یافته و تاریکی او تمام شهر را فرامی‌گیرد. در این میان آفریدون که کودکی است کشاورز زاده، متولد می‌شود و برای دادخواهی خون پدر و مادرش پیرو کاوه آهنگر قیام می‌کند.»

بنا بر اعلام، پروسه ساخت و پیش‌تولید «آخرین داستان» نزدیک ۱۰ سال به طول انجامیده است و اکبر زنجانپور، حامد بهداد، لیلا حاتمی، پرویز پرستویی، اشکان خطیبی، باران کوثری، حسن پورشیرازی، شقایق فراهانی، ملیکا شریفی نیا، بانیپال شومون، روزبه فرخ نعمتی، بیتا فرهی، مجید مظفری، زهیر یاری از مجموع بازیگرانی‌ هستند که در این پویانمایی صداپیشگی کرده‌اند.

نامزدهای نهایی نود و دومین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۳ ژانویه (۲۳ دی‌ماه) مشخص می‌شوند و مراسم اعطای این جوایز فوریه (بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه) برگزار خواهد شد.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس