خانه / کتاب شناخت / کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی اثر مینا مختاریان
کلیک کنید

کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی اثر مینا مختاریان

باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت: کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی نوشته مینا مختاریان است. مینا مختاریان زاده ۱۳۴۸، نگارگر و پژوهشگر زبان و ادب فارسی است. او نمایشگاه های بسیاری را در ایران و دیگر کشورهای جهان از آثار خود برگزار کرده است. کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی در شش فصل نوشته شده است. در فصل نخست به کلیات این کتاب پرداخته شده است و در فصل پایانی شاهد نتیجه‌گیری درباره مفاهیم مطرح شده در این کتاب هستیم. در فصل دوم اهریمنان در شاهنامه مانند انگره مینو، ابلیس، اژدها، پری، کرم هفتواد، ضحاک، افراسیاب…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.25 ( 1 امتیازات)
0

کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی اثر مینا مختاریان
باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت: کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی نوشته مینا مختاریان است. مینا مختاریان زاده ۱۳۴۸، نگارگر و پژوهشگر زبان و ادب فارسی است. او نمایشگاه های بسیاری را در ایران و دیگر کشورهای جهان از آثار خود برگزار کرده است.
کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی در شش فصل نوشته شده است. در فصل نخست به کلیات این کتاب پرداخته شده است و در فصل پایانی شاهد نتیجه‌گیری درباره مفاهیم مطرح شده در این کتاب هستیم.
در فصل دوم اهریمنان در شاهنامه مانند انگره مینو، ابلیس، اژدها، پری، کرم هفتواد، ضحاک، افراسیاب و سودابه معرفی شده‌اند، در فصل سوم نیز به معرفی دیوان شاهنامه مانند ارژنگ دیو، اکوان دیو، دیو سپید، دیوا مازندران، و دیوهای غیر مادی که در آیین زرتشتی معرفی شده‌اند مانند دیو خشم، دیو دروج، دیو غرور، دیو مرگ، دیو جادو و غیره می‌پردازد.
در فصل چهارم با تعریف هنر نگارگری و ویژگی‌های هنری و اهمیت آن در شاهنامه، به سرگذشت نگارگری شاهنامه‌ای پرداخته شده است.
در فصل پنجم نوسنده کوشیده است با تطبیق اشعار شاهنامه با نگاره‌هایی که از اهریمنان تصویر شده به تشریح این تصاویر بپردازدو بیش از ۳۴ تصویر را بررسی کند که ضحاک مهم‌ترین بخش این نگاره‌ها به شمار می‌آید

کتاب جلوه‌های اهریمنی شاهنامه فردوسی و نگارگری ایرانی اثر مینا مختاریان به قیمت ۹۰ هزار تومان در ۲۴۶ رویه از سوی توسط انتشارات خانه هنرمندان به چاپ رسیده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس