خانه / کتاب شناخت / کتاب آذربایجان و شاهنامه اثر سجاد آیدنلو
کلیک کنید

کتاب آذربایجان و شاهنامه اثر سجاد آیدنلو

باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت: کتاب آذربایجان و شاهنامه تازه ترین کتاب منتشر شده از سجاد آیدنلو از شاهنامه پژوهان و پژوهشگران پرکار است.آذربایجان و شاهنامه؛ تحقیقی درباره جایگاه آذربایجان، ترکان و زبان ترکی در شاهنامه و پایگاه هزارساله شاهنامه در آذربایجان به تازگی از سوی انتشارات دکتر محمود افشار منتشر و راهی بازار شده است. کتاب آذربایجان و شاهنامه در هفت فصل به بررسی جایگاه آذربایجان، ترکان و زبان ترکی در شاهنامه و پایگاه هزارساله شاهنامه در آذربایجان پرداخته است. همی تاز تا آذرابادگان به جای بزرگان و آزادگان آذربایجان در شاهنامه بنا به وزن و زمان، آذرآبادگان نامیده…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.9 ( 1 امتیازات)
0

کتاب آذربایجان و شاهنامه اثر سجاد آیدنلو
باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتابشناخت: کتاب آذربایجان و شاهنامه تازه ترین کتاب منتشر شده از سجاد آیدنلو از شاهنامه پژوهان و پژوهشگران پرکار است.آذربایجان و شاهنامه؛ تحقیقی درباره جایگاه آذربایجان، ترکان و زبان ترکی در شاهنامه و پایگاه هزارساله شاهنامه در آذربایجان به تازگی از سوی انتشارات دکتر محمود افشار منتشر و راهی بازار شده است.

کتاب آذربایجان و شاهنامه در هفت فصل به بررسی جایگاه آذربایجان، ترکان و زبان ترکی در شاهنامه و پایگاه هزارساله شاهنامه در آذربایجان پرداخته است.

همی تاز تا آذرابادگان
به جای بزرگان و آزادگان

آذربایجان در شاهنامه بنا به وزن و زمان، آذرآبادگان نامیده شده است و یکی از مقدس‌ترین و مهم‌ترین مناطق ایران است. آذربایجانی که دقیقا همین جغرافیای آذربایجان کنونی است و از دریاچه ارومیه با عنوان دریاچه چی‌چست در شاهنامه نام برده شده است.

آیدنلو در مقدمه این کتاب آورده است : «با نهایت افتخار و احترام و علاقه، به زبان مادریم، ترکی آذربایجانی، سخن می‌گویم و آثار ادبی آن را… می‌خوانم و کاملاً به پاسداری، حرمت، تدریس و تحقیق علمی زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی معتقدم». او مچنین این کتاب را به «همۀ آذربایجانیان فهیم و فرهیخته‌ای» تقدیم کرده که «هم زبان و ادبیات ملی- میهنی خویش، فارسی، را عزیز می‌شمرند و می‌خوانند و هم زبان و ادبیات مادری- محلی خویش، ترکی آذربایجانی را».

کتاب شاهنامه و آذربایجان هفت فصل دارد: «آذربایجان در شاهنامه»، «ترک/ ترکان در شاهنامه»، «زبان ترکی در شاهنامه»، «آذربایجان در روایت‌های ملی- پهلوانی ایران (خارج از شاهنامه)»، «شاهنامه در آذربایجان»، «شاهنامه‌شناسان و شاهنامه‌پژوهان آذربایجانی» و «بررسی نظریات منتقدان آذربایجانی فردوسی و شاهنامه»

این کتاب در ۷۷۸ رویه و قیمت ۱۵۰۰۰۰تومان در دسترس دوستداران شاهنامه و زبان پارسی است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس