خانه / خبر شاهنامه / کارگاه آموزشی جنبه‏ های نمایشی زنان در شاهنامه برگزار می شود
کلیک کنید

کارگاه آموزشی جنبه‏ های نمایشی زنان در شاهنامه برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : کارگاه آموزشی جنبه‏ های نمایشی زنان در شاهنامه برگزار می شود . مرکز اسناد فرهنگی آسیای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کارگاه آموزشی جنبه ‏های نمایشی زنان در شاهنامه را برگزار می کند. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان این کارگاه توسط دکتر محمد نجاری متخصص مطالعات بین رشته‏ ای زنان در هنر و ادبیات تدریس می‌شود. در خبر مربوط به برگزاری این کارگاه آمده است: یکی از مسایل مغفول مانده در حوزه پژوهش‏ های ادبی و بین رشته ‏ای ایجاد گفتگو میان صاحب‏نظران عرصۀ نمایش و متخصصان متون ادبی است. تولیدات علمی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

کارگاه جنبه های نمایشی زنان در شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : کارگاه آموزشی جنبه‏ های نمایشی زنان در شاهنامه برگزار می شود . مرکز اسناد فرهنگی آسیای پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کارگاه آموزشی جنبه ‏های نمایشی زنان در شاهنامه را برگزار می کند. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان این کارگاه توسط دکتر محمد نجاری متخصص مطالعات بین رشته‏ ای زنان در هنر و ادبیات تدریس می‌شود.
در خبر مربوط به برگزاری این کارگاه آمده است:
یکی از مسایل مغفول مانده در حوزه پژوهش‏ های ادبی و بین رشته ‏ای ایجاد گفتگو میان صاحب‏نظران عرصۀ نمایش و متخصصان متون ادبی است. تولیدات علمی و هنری دوران معاصر نشان می‏دهد پیوند میان متون ادبی و هنرهای نمایشی چندان سنجیده و پرورده نیست. بیشتر فعالیت‏‏ های اجرایی و علمی در این زمینه مبتنی بر دانش یکسویه ‏اند؛ به این معنی که یا هنرمندان حوزۀ نمایش از ظرایف و دقایق متون ادبی، آگاهی شایسته و بایسته‏ ای ندارند یا نویسندگان و پژوهشگران قلمرو ادبیات درک درستی از قواعد و ساختار هنرهای نمایشی ندارند. به همین سبب کارگاه مذکور به عنوان نمونه‏ ای به نسبت جامع در مقایسه با فعالیت‏ های پیشین ارایه می شود.
این دوره با هدف افزایش دانش نظری درباره جنبه‏ های نمایشی زنان در شاهنامه و ارتقای مهارت عملی در تعیین قابلیت‏ های نمایشی ادبیات کهن برگزار می‏ شود.
شایان ذکر است دکتر محمد نجاری، دانش آموخته رشته سینما (فیلمنامه نویسی و تدوین) و دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه فردوسی مشهد، کارگردان و منتقد سینما و تئاتر است و در بیستمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر کاندیدای بهترین کارگردانی بوده است؛ وی تاکنون آثار متعدد و شاخصی را در حوزه مطالعات بین رشته‏ ای زنان در هنر و ادبیات، ترجمه و تالیف کرده است و سخنرانی‏ ها و کارگاه‏ های آموزشی بسیاری را نیز در این حوزه‏ ها در دانشگاه‏ ها و مراکز علمی کشور برگزار کرده است.
سرفصل ها و محتوای دوره آموزشی:
تعاریف ادبیات و نسبت آن با مطالعات بین رشته‏ای هنر و ادبیات
تعریف اقتباس، انواع اقتباس، تاریخچه اقتباس
زنان در شاهنامه و ویژگی های نمایشی آن ‏ها
عناصر نمایشی شاهنامه
ظرفیت‏ های نمایشی شخصیت سودابه
بررسی موردی شخصیت سودابه در یک اثر دراماتیک
چگونگی اقتباس و خلق یک اثر نمایشی با محوریت شخصیت سودابه در شاهنامه فردوسی
شرکت در این دوره برای پژوهشگران و دانشجویان رشته‏ های ادبیات فارسی، انگلیسی، فرانسه، تاتر و سینما، پژوهش هنر، مطالعات زنان و خانواده مفید است.
شرکت در این دوره برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی بلامانع است.
مدت زمان دوره: ۱۲ ساعت (۸ جلسه ۵/۱ ساعته) ۴ روز
زمان برگزاری: روزهای شنبه، ساعت ۹ تا ۱۲
تاریخ شروع: ۷ بهمن‌ماه ۹۶
به شرکت کنندگان گواهینامه معتبر داده خواهد شد که ارزش علمی و اداری دارد. این گواهینامه قابل ترجمه و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مرکز آموزش‌های آزاد تخصصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی tam.ihcs.ac.ir مراجعه کنند.
تلفن مشاوره (در ساعت اداری): ۸۸۶۲۴۴۸۵

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس