خانه / خبر شاهنامه / شماره جدید نشریه فرهنگ امروز همراه گفتگویی با ابوالفضل خطیبی
کلیک کنید

شماره جدید نشریه فرهنگ امروز همراه گفتگویی با ابوالفضل خطیبی

  باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : شماره جدید نشریه فرهنگ امروز همراه گفتگویی با ابوالفضل خطیبی منتشر شد . شماره نوزدهم فرهنگ امروز با پرونده ای ویژه به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب اکتبر منتشر شد.  شماره نوزدهم فرهنگ امروز به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب اکتبر پرونده اندیشه خود را به بررسی تاثیر این انقلاب بر روشنفکری ایران اختصاص داده است. طرح روی جلد و همچنین عنوان «پدرخوانده» گویای این مطلب است که فرهنگ امروز در این شماره میراث انقلاب اکتبر و چپ انقلابی را برای جامعه روشنفکری ایران و تاثیرات آن در حوزه اندیشه، ادبیات، تاریخ نگاری، فلسفه…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

 

فرهنگ امروز

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : شماره جدید نشریه فرهنگ امروز همراه گفتگویی با ابوالفضل خطیبی منتشر شد . شماره نوزدهم فرهنگ امروز با پرونده ای ویژه به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب اکتبر منتشر شد.  شماره نوزدهم فرهنگ امروز به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب اکتبر پرونده اندیشه خود را به بررسی تاثیر این انقلاب بر روشنفکری ایران اختصاص داده است. طرح روی جلد و همچنین عنوان «پدرخوانده» گویای این مطلب است که فرهنگ امروز در این شماره میراث انقلاب اکتبر و چپ انقلابی را برای جامعه روشنفکری ایران و تاثیرات آن در حوزه اندیشه، ادبیات، تاریخ نگاری، فلسفه علم و … با قوام یافتن اندیشه چپ در ایران رخ داده را مورد بررسی قرار داده است.

پرونده ادبیات این شماره فرهنگ امروز سخن از یک فقدان در ادبیات ایران دارد؛ فقدان گفت و گو. جامعه ایرانی همواره اهل سکوت و گفت و گو گریز بوده است. فرهنگ امروز در در این پرونده در پی آن است که انواع گفت وگو را در متون ادب فارسی به عنوان منبع الهام فرهنگی ایرانی ردیابی کند تا دریابد که شگرد گفت و گو تا چه حد در شکل گیری روایت در آثار ادبی موثر بوده ست. گفت و گو با ابوالفضل خطیبی در باب مساله گفت و گو در شاهنامه، گفت و گو با مهدی محقق در باب فرهنگ تعامل و یادداشت داود اسپرهم در باب اطوار گفت وگو در ادبیات عرفانی و همچنین مسایلی که میرجلالدین کزازی و محمد امیر جلالی مطرح کردند این موضوع را در ادبیات و فرهنگ ایران مورد بررسی قرار گرفت اما در این بین برای به سرانجام رسیدن بحث مصاحبه ای صورت گرفت با محمدامین قانعی راد تا از منظر جامعه شناسی این مساله مورد بحث قرار گیرد. نوزدهمین شماره فرهنگ امروز به مدیرمسئولی امیرابراهیم رسولی و سردبیری بهزاد جامه بزرگ در ۱۶۴ صفحه و به قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس