خانه / خبر شاهنامه / سنگ مزار آرامگاه استاد ایرج افشار مفقود شد
کلیک کنید

سنگ مزار آرامگاه استاد ایرج افشار مفقود شد

                         باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : سنگ مزار آرامگاه استاد ایرج افشار مفقود شد. بهرام افشار (فرزند استاد ایرج افشار) از مفقود شدن سنگ مزار آرامگاه پدرش خبر داد.به گزارش خبرنگار ایلنا، متن یادداشت گنجینه پژوهشی ایرج افشار به همراه عکس‌های بهرام افشار (فرزند استاد افشار) در توضیح مفقود شدن سنگ مزار آرامگاه استاد ایرج افشار بدین شرح است: با نهایت تأسف و در کمال ناباوری خبردار شدیم که به آرامگاه استاد ایرج افشار تعرض شده و سنگ مزار ایشان مفقود شده است. مرحوم ایرج افشار قرار…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

                         آرامگاه ایرج افشار

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : سنگ مزار آرامگاه استاد ایرج افشار مفقود شد. بهرام افشار (فرزند استاد ایرج افشار) از مفقود شدن سنگ مزار آرامگاه پدرش خبر داد.به گزارش خبرنگار ایلنا، متن یادداشت گنجینه پژوهشی ایرج افشار به همراه عکس‌های بهرام افشار (فرزند استاد افشار) در توضیح مفقود شدن سنگ مزار آرامگاه استاد ایرج افشار بدین شرح است:

با نهایت تأسف و در کمال ناباوری خبردار شدیم که به آرامگاه استاد ایرج افشار تعرض شده و سنگ مزار ایشان مفقود شده است.

مرحوم ایرج افشار قرار بود در مقبرۀ خانوادگی دفن شود اما عده ای از دوستان و دوستداران ایشان به خانواده مراجعه کردند و درخواست کردند تا ایشان بیرون از مقبره به خاک سپرده شود تا علاقه‌مندان هرگاه بخواهند بتوانند بر سر مزار ایشان حاضر شوند. با این درخواست موافقت شد. اما متأسفانه امروز ( دوم مهرماه ۱۳۹۵) که یکی از فرزندان آن مرحوم به مزار ایشان می‌رود در نهایت تأسف و در کمال ناباوری می‌بیند سنگ مزار آن مرحوم مفقود شده است. عکس زیر همین امروز گرفته شده است.

اعلام می‌شود هرکس نشانی از سنگ مزار استاد ایرج افشار بدهد مبلغ قابل توجهی به او از طرف خانواده پرداخت خواهد شد.

لطفاً با دفتر گنجینه پژوهشی ایرج افشار در دایرهالمعارف بزرگ اسلامی تلفن۰۲۱۲۲۲۸۳۴۶۷ و یا بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار ۰۲۱۲۲۷۱۷۱۱۹ تماس بگیرید.

سید جواد میرهاشمی سازنده مستند «فرزانه فروتن ایران‌مدار ما٫ ایرج افشار» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با ابراز تاسف درباره این اتفاق گفت: من هم از طرف پسرشان شنیدم که گویا سنگ‌مزار استاد ایرج افشار در حالی که کمتر از دو هفته به سالگرد تولدشان باقی‌مانده مفقود شده‌است.

او اضافه کرد: احتمالا دیروز یا امروز صبح این اتفاق افتاده و پسر دکتر افشار در صفحه شخصی خود اعلام کرد یکی از دوستان استاد افشار که دو هفته پیش برای فاتحه‌خوانی بهشت‌زهرا بود سنگ قبر بر سر مزار وجود داشت و واقعا نمی‌دانم علت این اتفاق چه بوده است شاید خود سنگ ارزشی داشته و دزدیده شده است ولی اینکه یک سنگ قبر را هم در مزار مرده نمی‌بینند جای تاسف است.

آرامگاه استاد ایرج افشار

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس