خانه / خبر شاهنامه / جشنواره ملی فیلم شاهنامه اردیبهشت ماه ٩٨ برگزار می شود
کلیک کنید

جشنواره ملی فیلم شاهنامه اردیبهشت ماه ٩٨ برگزار می شود

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : جشنواره ملی فیلم شاهنامه اردیبهشت ماه ٩٨ برگزار می شود . بنابراعلام روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم شاهنامه این رویداد فرهنگی هنری اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار خواهد شد . جشنواره فیلم شاهعنامه با هدف الف: ترویج، معرفی و تولید و ارایه بستری برای نمایش آثاری با محوریت شاهنامه، داستان‌های شاهنامه، شاهنامه پژوهان، جشن‌های ایرانی (نوروز)، نقالی و نقالان، پارسی‌زبانان و استادان زبان و ادب پارسی ، ب: نگاهی ویژه به شاهنامه، شاهنامه‌پژوهان و زبان پارسی از راه تصویر و آفرینش آثار هنری (فیلم، پویانمایی، موشن گرافیک، فیلمنامه)، ج: نگاهی به توانمندی‌های شاهنامه و…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.65 ( 1 امتیازات)
0

جشنواره فیلم شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : جشنواره ملی فیلم شاهنامه اردیبهشت ماه ٩٨ برگزار می شود . بنابراعلام روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم شاهنامه این رویداد فرهنگی هنری اردیبهشت ماه ۹۸ برگزار خواهد شد . جشنواره فیلم شاهعنامه با هدف الف: ترویج، معرفی و تولید و ارایه بستری برای نمایش آثاری با محوریت شاهنامه، داستان‌های شاهنامه، شاهنامه پژوهان، جشن‌های ایرانی (نوروز)، نقالی و نقالان، پارسی‌زبانان و استادان زبان و ادب پارسی ، ب: نگاهی ویژه به شاهنامه، شاهنامه‌پژوهان و زبان پارسی از راه تصویر و آفرینش آثار هنری (فیلم، پویانمایی، موشن گرافیک، فیلمنامه)، ج: نگاهی به توانمندی‌های شاهنامه و مفاهیم هم‌پیوند با آن در سینما و نگاه سینماگران، مستندسازان و هنرمندان این عرصه به این اثر، د: تولید و بررسی آثار موشن گرافیک که به عنوان هنری تصویری که با بهره‌مندی از المان‌های گرافیکی برای توضیح و تفسیر یک آرمان ویژه که با حرکت و صوت در آمیخته تا پیام را به روش نوینی به مخاطب برساند تولید می‌شود.
این جشنواره با بنیان‌گذاری و دبیری کورش جوادی هر دو سال یکبار از سوی باشگاه شاهنامه پژوهان، باشگاه نقالان و انجمن شاهنامه‌پژوهی و شاهنامه‌خوانی دانشجویان ایران (اشا) برگزار می‌شود. در دور نخست این جشنواره خانه‌ی اندیشمندان علوم انسانی ، پایگاه میراث فرهنگی توس و موزه‌ی شاهنامه و استوره‌ی قزوین، گروه هنری سی تاب و پویش فردوسی همکاری دارند. نخستین جشنواره‌ی فیلم شاهنامه در بزرگداشت استاد علی‌اکبر صادقی برگزار می‌شود. نشانی دبیرخانه این رویداد فرهنگی هنری خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی : خیابان استاد نجات اللهی، بوستان ورشو می باشد .

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس