خانه / کتاب شناخت / باز کاوی مولفه های هویت ملی در شاهنامه فردوسی
کلیک کنید

باز کاوی مولفه های هویت ملی در شاهنامه فردوسی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتاب شناخت: هویت ملی در جامعه ایرانی محوری بنیادین برای انسجام و اقتدار ملی است و عامل مانایی و پویایی جامعه محسوب می‌شود. ادبیات فارسی نقشی ممتاز و سهمی منحصربه‌فرد در بازسازی، سازگاری و همگون‌سازی کاربری مؤلفه‌ها و عناصر هویت ملی ایرانی دارد. در این میان، آفرینش و درخشش شاهنامه در میان آثار ادبی فارسی، بهترین گنجینه برای معرفی هویت ملی ایرانیان محسوب می‌گردد و در مسیر بازتولید هویت ملی ایرانیان، نقشی انکارناپذیر دارد. آنچه کتاب حاضر را با دیگر پژوهش‌ها درباره شاهنامه متفاوت می‌سازد، رویکرد بین‌رشته‌ای آن در تعیین و سنجش مؤلفه‌های هویت ملی در…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.48 ( 6 امتیازات)
0

باز کاوی مولفه های هویت ملی در شاهنامه فردوسی

باشگاه شاهنامه پژوهان _ کتاب شناخت: هویت ملی در جامعه ایرانی محوری بنیادین برای انسجام و اقتدار ملی است و عامل مانایی و پویایی جامعه محسوب می‌شود. ادبیات فارسی نقشی ممتاز و سهمی منحصربه‌فرد در بازسازی، سازگاری و همگون‌سازی کاربری مؤلفه‌ها و عناصر هویت ملی ایرانی دارد. در این میان، آفرینش و درخشش شاهنامه در میان آثار ادبی فارسی، بهترین گنجینه برای معرفی هویت ملی ایرانیان محسوب می‌گردد و در مسیر بازتولید هویت ملی ایرانیان، نقشی انکارناپذیر دارد.

آنچه کتاب حاضر را با دیگر پژوهش‌ها درباره شاهنامه متفاوت می‌سازد، رویکرد بین‌رشته‌ای آن در تعیین و سنجش مؤلفه‌های هویت ملی در شاهنامه است. نویسنده در بازکاوی مؤلفه‌های هویت ملی، ضمن بهره‌گیری از یافته‌های تاریخی، به جنبه‌های کاربردی آنها نیز به عنوان ذخیره فرهنگ و تمدن ایران، برای جامعه کنونی ایرانی اشاره کرده است.

این کتاب در چهار بخش زیر تدوین شده است: بخش اول ـ کلیات (مشتمل بر پنج فصل: مفاهیم بنیادین پژوهش، هویت ملی، نظریه‌های هویت ملی، پیشینه هویت ملی ایرانیان، مؤلفه‌های هویت ملی ایرانی)، بخش دوم ـ فردوسی و شاهنامه (مشتمل بر شش فصل: زندگی‌نامه فردوسی، معرفی شاهنامه، فردوسی و شاهکار او از نگاه چهار شاهنامه‌پژوه جهان، اهمیت شاهنامه، ضرورت پژوهش در شاهنامه، کارکردهای هویتی شاهنامه)، بخش سوم ـ مؤلفه‌های هویت ملی در شاهنامه (مشتمل بر نه فصل: هویت فرهنگی، هویت دینی، هویت تاریخی، هویت جغرافیایی، هویت سیاسی، هویت زبانی، هویت قومی و نژادی، هویت اقتصادی، تجلی هویت ملی در شاهنامه)، بخش چهارم ـ نتیجه‌گیری.

باز کاوی مولفه های هویت ملی در شاهنامه فردوسی با قیمت : ۲۸۰۰۰ تومان نوشته دکتر منوچهر دانش‌پژوهان در قطع وزیری و ۳۲۰ صفحه از سوی انتشارات اطلاعات به چاپ رسیده است.

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس