خانه / خبر شاهنامه / الاهرام: حماسه شاهنامه در تاریخ بی نظیر است
کلیک کنید

الاهرام: حماسه شاهنامه در تاریخ بی نظیر است

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : تارنمای مصری «الاهرام» در مقاله ای در بخش فرهنگی خود با عنوان «نگاهی به شاهنامه بزرگترین دیوان حماسی در تاریخ ادبیات فارسی» نوشت، ادبیات و شعر ایران بسیار غنی و در جهان شناخته شده و حماسه شاهنامه در تاریخ بی نظیر است. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایرنا، الاهرام روز سه شنبه افزود، ایران در طول تاریخ با ادبیات و شاعرانش که اشعار آن ها در جای جای جهان انتشار یافته، مشهور بوده است ، شعر قدیم و نو آن حاوی زیباترین ابیات است و در این میان نام شاعرانی…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: اولین نفر باشید!
0

شاهنامه

باشگاه شاهنامه پژوهان _ گروه خبر : تارنمای مصری «الاهرام» در مقاله ای در بخش فرهنگی خود با عنوان «نگاهی به شاهنامه بزرگترین دیوان حماسی در تاریخ ادبیات فارسی» نوشت، ادبیات و شعر ایران بسیار غنی و در جهان شناخته شده و حماسه شاهنامه در تاریخ بی نظیر است. به گزارش باشگاه شاهنامه پژوهان به نقل از ایرنا، الاهرام روز سه شنبه افزود، ایران در طول تاریخ با ادبیات و شاعرانش که اشعار آن ها در جای جای جهان انتشار یافته، مشهور بوده است ، شعر قدیم و نو آن حاوی زیباترین ابیات است و در این میان نام شاعرانی بزرگ در آسمان ایران می درخشد، حافظ شیرازی که غزلیاتش معروف است ، سعدی شیرازی که اشعارش سرشار از حکمت های ناب است و حکیم عمر خیام شاعر و ستاره شناس با آن رباعیات معروفش و ابوالقاسم فردوسی حماسه سرای معروف با کتاب شاهنامه اش که از جمله بزرگ ترین حماسه سرایان در جهان است.
این تارنمای مصری در ادامه نوشت، حماسه شاهنامه در تاریخ بی نظیر است و علاوه بر اینکه تاریخ ایران را طی بیش از سه هزار و ۸۷۴ سال در بیش از ۶۰ هزار بیت روایت کرده، حاوی نکات اخلاقی ، دینی و اجتماعی و سرشار از پندها و عبرت هایی برای انسان ها است که این باعث شده تا ارزش این حماسه سرا و شاهنامه اش افزایش یابد.
الاهرام، فردوسی را شاعری نابغه و بسیار با استعداد دانست و نوشت، این استعداد خدادادی بود و به همین دلیل است که به او لقب های زیادی مانند ‘پدر شعر فارسی’ ، ‘ هومر ایران ‘ ، ‘احیا کننده فرهنگ و زیان ایرانی ‘ ، ‘شاعر آزادی ‘ و ‘ بزرگترین شاعر جهان’ داده اند.
این تارنمای مصری در پایان نوشت، شاهنامه که فردوسی آن را در ۳۰ سال به پایان رساند، در شرق و غرب شناخته شده است و به زبان های زیادی از جمله عربی و ترکی ترجمه شده است .

کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

کلیک کنید
باز کردن چت
باشگاه شاهنامه پژوهان
درودبرشما

اگر برای سفارش از فروشگاه باشگاه شاهنامه پژوهان پرسشی دارید پیام خود را بگذارید


با سپاس